STIL: Alexandra (Fashion Ink)

Alexandra är tjejen bakom bloggen Fashion Ink. En glad tjej med fötterna på jorden och intresse för mode. Jag har länge läst hennes blogg och gillar den saliga blandningen av kläder, accessoarer och inspiration som visas upp. Hon har en stil utan etikett som sträcker sig över alla olika vidder och som tilltalar så många andra. Det är just detta som gjort att jag följt henne så länge. Variationen. Alla behöver inte ett fack eller en etikett, vissa trivs lika bra i flera olika! Hon var snäll nog att svara på lite frågor som ni finner nedan!

1. Beskriv din stil utifrån 3 ord!

Bas, okonstlad & bekväm

2. Varifrån får du din inspiration och idéer när det kommer till garderoben? 

Jag gillar att kolla igenom lookbooks samt streetstylebloggar men jag måste vara ärlig och säga att det är väldigt sällan som jag inspireras så pass att jag klär mig likadant/snarlikt. Min garderob är jag, mina outfits är jag – det är inte det du såg hos någon storbloggare häromveckan.

3. Vilka butiker har du svårt att lämna tomhänt? 

H&M, alltid H&M, speciellt trend-avdelningen (som tyvärr inte finns i min stad).

4. Hur fann du din stil? 

Den kom med åldern haha. Skämt åsido, jag vet inte riktigt hur jag fann den. Jag tror att grunden till min ”stil” lades när jag för något år sedan fann mig själv samt när jag blev vän med hela min kropp. Att bli sams med sin kropp kan ta flera år och synen man har på sig själv skapar fler begränsningar än möjligheter.   

5. Några tips till dem som inte hittat rätt i stil djungeln? 

Stressa inte utan prova dig fram till något som du tycker är bekvämt! Försök inte likna någon annan utan kör ditt eget race. Sätt inte en etikett på din stil då jag tror att det skapar begränsningar i utvecklingen. Sist men definitivt inte minst; satsa på en bra basgarderob istället för att följa trender till punkt och pricka.

Bilderna är kommer från Fashion Ink, Alexandras blogg. Klicka in och säg hej!

2 reaktioner på ”STIL: Alexandra (Fashion Ink)

  1. Pingback: 11.23 |

  2. Pingback: 11.23 |

Lämna en kommentar